[O1] Grzejący sie silnik !

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Gorg
    Drive
    • 2010
    • 60

    [O1] Grzejący sie silnik !

    Zamieszczone przez rkb
    Zamieszczone przez Mihau
    A nie lepiej będzie kupić radio na forum/allegro i mieć 700 PLN w kieszeni?
    i miec 1 antene zamiast 2 i brak wejscia aux in?
    aha w takim razie opłaca się brać radio przy konfiguracji
  • GreenArrow
    L&K
    • 2009
    • 1052

    #2
    [O1] Grzejący sie silnik !

    Witam.

    Wystąpił nowy problem ze skoda .
    A więc wygląda to tak, wczoraj wracając z Katowic zaczął się grzać silnik, otworzyłem maskę i sprawdziłem węże od chłodnicy, górny wąż był strasznie gorący, a dolny zimny i bez wody. Wentylatory się nie załączyły, więc pomyślałem, że zablokował się termostat, kupiłem oryginał i go wymieniłem, zapaliłem skodę i dalej się grzeje, węże w tym samym stanie, wentylator się nie załącza i wentylatory załączone na ciepło dmuchają zimnym powietrzem.

    Powiedzcie mi czy to na pewno uszczelka pod głowicą, nie odczułem spadku mocy silnika.
    Powiedzcie, że to nie to, bo auto musi jeździć. :twisted:

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratoRS
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      A pompa wody dziala ?? Co ma uszczelka do tego :roll:
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • GreenArrow
        L&K
        • 2009
        • 1052

        #4
        Nie wiem, ale mam takie przeczucie.
        Gdzie znajduje sie ta pompa ? I jak ja sprawdzic ?

        Komentarz

        • kecaj
          RS
          • 2009
          • 1511
          • Superb II (3T4)

          #5
          Re: Grzejący sie silnik !

          Zamieszczone przez robert.dg
          Witam.

          ... górny wąż był strasznie gorący, a dolny zimny i bez wody. ...
          Skąd wiesz, że bez wody?
          Być może masz układ zapowietrzony.
          Sprawdziłeś stary termostat czy sie otwiera?
          Wrzuć go do gotującej się wody i zobacz. Będziesz iał pewność, czy termostat był sprawny.
          Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

          Komentarz

          • oizo
            Rider
            • 2010
            • 394
            • Octavia I combi (1U5)
            • AZJ 2.0 MPI 115 KM

            #6
            Puść silnik bez termostatu i zobaczysz czy ci pompa działa jak waz i chłodnica będzie letnia po jakimś czasie to znaczy ze pompa coś pompuje hehe. myślę ze szybkie rozwiązanie. mogły się łopatki posypać nie wiem dokładnie ale chyba są plastikowe. miałem tak w golfie.
            Moja furka
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29517

            Komentarz

            • rkb
              RS
              • 2008
              • 2152
              • Rapid Spaceback (NH1)
              • CYVB 1.2 TSI 110 KM

              #7
              Po co kombinowac - jak pompa nie dziala nie dmucha cieple powietrze z nawiewu, jak leci normalnie to problem jest gdzies indziej
              Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

              Komentarz

              • Damianjg
                Rider
                • 2008
                • 621

                #8
                Kolega ma racje. Mogła pójść uszczelka pod głowica. Sprawdź jeszcze czy węże są napęczniałe. Jak trochę przejeździsz. Jak będą twarde to uszczelka na 100 %. A dolny wąż będzie w tedy zimny bo kolo termostatu robi sie poduszka powietrzna i się nie otworzy bo nie jest gorący

                Komentarz

                • GreenArrow
                  L&K
                  • 2009
                  • 1052

                  #9
                  kecaj, stawiał by jakiś opór ja by miał wodę w sobie a jest strasznie mięciutki jak poranny chleb ;p

                  Komentarz

                  • morgh
                    Drive
                    • 2009
                    • 90

                    #10
                    TERMOSTAT na 100%

                    Komentarz

                    • oizo
                      Rider
                      • 2010
                      • 394
                      • Octavia I combi (1U5)
                      • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                      #11
                      Morgh kolega pisał ze wymienił termostat. Wiec stawiam na pompę bo gdyby uszczelka poszła to węże byłyby cieple a tak nie ma obiegu wiec się nie nagrzeją
                      Moja furka
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29517

                      Komentarz

                      • GreenArrow
                        L&K
                        • 2009
                        • 1052

                        #12
                        Dzisiaj trzymałem jak przyjechałem do garażu przyjrzałem się tym wężom. Przez ciepły do chłodnicy idą chyba bąble powietrza takie jest uczucie. Cala chłodnica !! jest zimna !

                        Komentarz

                        • tom2212
                          RS
                          • 2008
                          • 3892

                          #13
                          Zamieszczone przez robert.dg
                          Przez ciepły do chłodnicy idą chyba bąble powietrza takie jest uczucie
                          czyli zapowietrza układ chłodzenia. mam wrażenie bynajmniej z tego co napisałeś że spaliny walą w układ chłodzenia. pytanie takie czy węże robią się twarde ?? oraz czy sprawdzałeś pompę wody??? jeśli nie wiesz jak sprawdzić to popatrz na zbiornik wyrównawczy i gdy będzie do niego leciała ciecz to pompa pompuje a jak nie to możesz spokojnie ją wymienić

                          Komentarz

                          • GreenArrow
                            L&K
                            • 2009
                            • 1052

                            #14
                            tom2212, chodzi Ci o to jak odkręcę ten okrągły zbiornik ? To woda sie z niego chce wydostac ;d oczywiscie jak jest goraca :diabelski_usmiech nie wiem nie znam sie na tym

                            Komentarz

                            • tom2212
                              RS
                              • 2008
                              • 3892

                              #15
                              nic nie odkrecaj przy wlocie u góry zbiorniczka zaobserwuj czy przepływa ciecz (przy wężyku) patrz przez plastyk

                              Komentarz

                              • GreenArrow
                                L&K
                                • 2009
                                • 1052

                                #16
                                Przez ten plastik ledwie widac czy jest płyn w nim . Jutro zanim wyjade do wisly wykrece ta pompe lub uruchomie auto bez termostatu i zagoruje wode w garazu i zobacze czy sie otwiera bo wiem na jakiej zasadzie dziala ;d

                                Komentarz

                                • otwin77
                                  Classic
                                  • 2009
                                  • 29

                                  #17
                                  moga byc tylko 2 przyczyny 1 to pompa wody , uszczelka termostat nie bo zimno w autku chyba ze plynu braklo jakies 2litry okolo jak dobrze pamietam to pompe mozna sprawdzic od strony termostatu
                                  Powodzenia

                                  Komentarz

                                  • GreenArrow
                                    L&K
                                    • 2009
                                    • 1052

                                    #18
                                    no dobra ale dlaczego chłodnica jest zimna ? jeżeli idzie do niej wrzątek ?

                                    Komentarz

                                    • tom2212
                                      RS
                                      • 2008
                                      • 3892

                                      #19
                                      moga byc przyczyny :

                                      - pompa nie pompuje
                                      - termostat padniety (nawet nowy)
                                      - zapowietrzanie sie czyli spaliny ida w uklad chlodzenia (uszczelka glowicy)

                                      [ Dodano: Wto 23 Lut, 10 20:57 ]
                                      Zamieszczone przez robert.dg
                                      no dobra ale dlaczego chłodnica jest zimna ? jeżeli idzie do niej wrzątek ?
                                      bo nie ma przepływu cieczy na dużym obiegu. Jest tylko mały

                                      Komentarz

                                      • otwin77
                                        Classic
                                        • 2009
                                        • 29

                                        #20
                                        pompa nie pompuje jesli uszczelka jest walnieta tak ze nie zdarzy otworzyc termostat to bedzie dosyc szybko i werze beda puchnac ale musi cos grzac i tloczyc do nagrzewnicy jak i do chlodnicy
                                        Jak jest zimny plyn jest pelny odpal i patrz jak sie grzeja weze do nagrzewnicy i czy pompa cos tloczy jak weze puchnom podczas gazowania w tym ukladzie ma prawo wystapic male cisnienie przed otwarciem termostatu i przed zalaczeniem wentylatora
                                        pozdrawiam

                                        Komentarz

                                        • GreenArrow
                                          L&K
                                          • 2009
                                          • 1052

                                          #21
                                          otwin77, Otwin wiem ze zawracam Ci głowę ale jesteś w stanie podjechać jutro przed 12 do mojego garażu i to obejrzeć ? Bo widze ze znasz sie w temacie, i na dodatek jesteś z Dąbrowy.

                                          Komentarz

                                          • otwin77
                                            Classic
                                            • 2009
                                            • 29

                                            #22
                                            moj numer podaj adres
                                            pozdrawiam

                                            [ Dodano: Wto 23 Lut, 10 21:20 ]
                                            501978000

                                            Komentarz

                                            • dylan80
                                              Rider
                                              • 2009
                                              • 625

                                              #23
                                              jak dla mnie to raczej pompa ci umarła, termostat mógł sie zawiesić w pozycji zamkniętej, ale to raczej rzadkie, częsciej sie zawiesza jako otwarty....(ale niewykluczone, że nie otwiera) ale dalej jestem skłonny twierdzić , ze to pompa cieczy...... uszczelka raczej w tym zdarzeniu nie bierze udziału, także bądź spokojny.....
                                              pompa powinna pompować cały czas , i nie ważne, czy uszczelka jest dobra czy nie... jakby pompowała a uszczelka byłaby nieteges, to albo w oleju byłyby ślady płynu, albo dziwnie by spaliny wyglądały....

                                              przegazuj no motor końkretnie na otwartym zbiorniku wyrównawczym , jak bedą w cholere bąble powietrza, (to spaliny) to masz UPG do roboty....

                                              ale ja dalej stawiam na pompe....

                                              Komentarz

                                              • kecaj
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 1511
                                                • Superb II (3T4)

                                                #24
                                                Zamieszczone przez robert.dg
                                                tom2212, chodzi Ci o to jak odkręcę ten okrągły zbiornik ? To woda sie z niego chce wydostac ;d oczywiscie jak jest goraca :diabelski_usmiech nie wiem nie znam sie na tym
                                                Według tego opisu w układzie masz duże ciśnienie wypychające płyn. Ciśnienie może byc wytworzone poprzez przedostawanie sie spalin do układu chłodzenia. Mam pytanie czy dolwasz płyn?
                                                Jeżeli tak to - uszczelka pod głowicą.
                                                Gdyby była walnięta pompa nie byłoby obiegu płyny ale takze nie było by ciśnienia w zbiorniczku.
                                                Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                                                Komentarz

                                                • PiterVW
                                                  Classic
                                                  • 2010
                                                  • 3

                                                  #25
                                                  Musisz sprawdzić czy płyn nie "znika" z układu chłodzenia gdyby tak nie było to wykluczy uszkodzenie uszczelki pod głowicą .
                                                  Nie napisałeś czy węże są twarde jak auto jest rozgrzane - dla porównania sprawdź na zimnym silniku i po osiągnięciu ok 90 stopni.
                                                  Możesz też sprawdzić przy jakiej temperaturze otwiera się termostat - skoro kupiłeś orginał to musi być gdzieś napisana temperatura jego otworzenia (78;87;92topnie) ale to przy pomocy VAG-a i bloków wartości.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...